mandag den 9. november 2015

Bogforum 2015

Lørdag tog jeg den lange tur med toget over til hovedstaden, for at deltage som gæst ved dette års bogforum. Turen derover var faktisk ikke så slem, som jeg havde frygtet. Det var så flot da solen stod op, men synes det blev mere og mere skyet jo længere øst på jeg kom.


På hovedbanegården mødes jeg med Bjørg Pipaluk Skovsende Motzfeldt (indehaver af Pipaluksbooks blog https://pipalukbooks.wordpress.com/) Vi har skrevet sammen i længere tid og hun var faktisk med sidste år for at bakke op om mig. Desværre havde jeg slet ikke opfattet at det var hende før bagefter. Må jeg godt sige, at jeg virkelig havde det dårligt med ikke at have hilst ordentligt på hende, men der foregik jo bare så meget sidste år med oplæsning fra min bog, som jeg var mega nervøs for :-S Men i år tog vi revanche og fulgtes ud til Bella centret. Det var super hyggeligt at følges med Bjørg. Hun er virkelig flink at snakke med og tiden gik jo vildt hurtigt.

Det første vi startede med var at hilse på var Haidi Wigger Klaris, https://www.facebook.com/HaidiWiggerKlaris/?fref=ts ,hos forlaget Tellerup. Rigtigt hyggeligt med en lille sludder og det var ærgerligt, at vi ikke stødte på hinanden igen for Haidi havde købt min bog og ville gerne have en hilsen i den. Det må du få næste gang vi rander på hinanden ;-)

Så rundede vi Forlaget Egolibris som har udgivet min bog og fik en lille sludder med de forskellige på standen og ikke mindst min redaktør Eva Götzsche. Og vi fik også talt en smule om næste bog som jeg glæder mig vildt til få lavet færdig.




Bjørg og jeg gik var det hele rundt et par gange tror jeg og deltog også i lidt forskellige konkurrencer. Man kunne jo være heldig :-D

Havde hørt at de amerikanske forfattere til nattes hus serien kom forbi Tellerup (https://www.facebook.com/officialhouseofnight/?fref=ts), så der skulle vi selvfølgelig over og hilse på. Jeg er først lige startet på serien, men synes bøgerne er underholdende. Jeg havde de to første bøger med, som jeg fik signeret. Det var fedt selv om man skulle stå i kø, men det var jo ikke sikkert man fik chancen igen.





Efter en lille spisepause mødtes vi med forfatterne Marie-Louise Rønning (https://www.facebook.com/LysetsKvinder/?fref=ts) og Mette Sejrbo (https://www.facebook.com/Ulfhedin-sagaen-af-Mette-Sejrbo-1619990731561672/?fref=ts). Marie-Louise og jeg har betalæst for hinanden og har faktisk kendt hinanden over længere tid, men mødtes først i weekenden. Mette Sejrbo har jeg først lært at kende for nyligt igennem en forfattergruppe. Men det var super hyggeligt at få snakket face to face. Og håber I kunne forstå mig selv om jeg ikke synes, jeg snakker så jysk igen. Det kan være meget værre! :-D

Mens vi sad her i de røde sofaer fik vi også snakket med to søde damer fra Jellinge, som var meget beæret over at sidde sammen med tre forfattere og en bogblogger. Hehe. Men de synes det var lidt sjovt at jeg også kom fra Jylland, så gik snakken jo vældig :-)

Også skulle der handles! Måske er der mange bøger man gerne vil købe, men jeg er nok lidt forbeholden og gad heller ikke slæbe det. I stedet har jeg fået masser af inspiration til min ønskeseddel :-D Men lidt havde jeg da med hjem. 3 forskellige læseprøver på bøger fra Egolibris, man er vel nysgerrig efter hvad de andre skriver om. Ellers fik jeg samlet en masse bogmærker, dem kan man jo altid bruge ;-)



Hilste på Carina Evytt (https://www.facebook.com/Carina-Evytt-243650779000923/?fref=ts) , da vi stod ved forlaget Tellerup for at handle. Jeg præsenterede mig som Lygtemandens datter som Carina lo lidt af :-D Hihi, men synes det var nemmere, da vi også har snakket sammen via et forfatternetværk. Så vidste hun ligesom, hvem jeg var. Men fedt at hilse på dig ;-)

Og til sidst mine køb. Det blev en bogpakke med tre bøger. Shadow Falls. Min egen bog blev af biblioteket samlignet med denne serie, så derfor har jeg tænkt, at dem måtte jeg da læse. Og nu hvor jeg så et godt tilbud måtte jeg jo slå til :-D


De 3,5 timer hjem brugte jeg på at læse lidt mere i nattes hus bøgerne og bare slappe af efter en lang, interessant og ikke mindst super hyggelig dag. Tak for denne gang og super fedt at hilse på så mange mennesker. Desværre fik jeg ikke skrevet i nogens bøger, men det kan være det kommer på et senere tidspunkt :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar