fredag den 4. december 2015

Året 2015

Nu går året snart på hæld og jeg sidder her og tænker tilbage på hvor meget der egentlig er sket.

Først og fremmest vil jeg tillade mig, at være lidt stolt af mig selv. Inden min bog udkom i november 2014 led jeg frygteligt af angst og det var en kamp hver gang jeg skulle uden for en dør. Det er utroligt hvad ens tanker kan fortælle en, at andre tænker om ens person og jeg indså overhovedet ikke at alt det jeg frygtede foregik inden i mig selv :-S

Men starten på at turde finde ud af hvad jeg kunne og skubbe mig selv ud over kanten, startede i november 2014 på bogforum, hvor jeg læste op fra min bog på Egolibris' stand. Ih, hvor jeg frygtede det, men jeg havde den holdning, at det var jo min bog og den var jeg stolt af, så som forfatteren bag skulle jeg vise alle, at jeg kunne for det ville jeg. Siden har jeg kæmpet for at turde og prøve at være ligeglad med løftede øjenbryn, eller andet som kunne sætte hele min tankevirksomhed i gang. Jeg er nemlig særlig sensitiv og har altid været det og tilmed er jeg opvokset med lavt selvværd.

En ting jeg har fundet ud af i løbet af 2015 er, at jeg kan godt og jeg tør faktisk flere ting, end jeg regnede med. Det er da grænseoverskridende at skrive en bog og vise den frem for verden, eller det danske folk i første omgang :-D Men jeg har holdt mig så godt fast til jorden, som jeg kunne og håbet, at læserne ville tage godt i mod den. Og hvor har det så bragt mig? Gode anmeldelser, artikler i aviserne og jeg har endda været i radioen, som slet ikke er farligt ;-) Og alt sammen har været med til at give mig et kæmpe klap på skulderen, så jeg kan sige til mig selv: Jette, du er sgu en sej tøs :-)



Året 2015 har været et år, hvor jeg føler, jeg har været mere fri og har fået mange gode oplevelser sammen med familien. Mine evige støtter. Uden jer have jeg nok ikke turdet at finde troen på mig selv. Min mand og mine børn bringer glæde i mit liv hver eneste dag. Jeg elsker jer <3





Jeg har mødt flere fantastiske bogfolk. Både en læsegruppe i Arden (som var utrolig søde), en blogger, forfatterkollegaer, folkene på forlaget og dem jeg har snakket med på biblioteket og i Arnold Busck.




Og i mit blomsterjob har jeg også hilst på flere søde kollegaer og mødt mange forskellige kunder, som det er vældig hyggeligt at få en lille sludder med og ikke mindst se glæden, når deres buket er færdig bundet. Jeg har i hvert fald her hentet mange smil og roser. Så tak for det :-)

2015 har været et år med mange runde fødselsdage, jeg selv inklusiv, og dem fik vi fejret på bedste vis :-)

Der har været utryghed og bekymring til et familiemedlem, da hun var indlagt i længere tid. Hun er heldigvis på højkant igen, men man bliver altid lidt bange i sådanne sammenhænge.

Og til sidst vil jeg nævne min gamle hund, Jenny, som boede hjemme ved mine forældre. Jeg købte hende for min konfirmationspenge og elskede den hund. Men hun var jo vant til at bo sammen med andre hunde, så derfor blev hun hos mine forældre, da jeg flyttede hjemmefra. I år kunne hun så ikke mere og blev pludselig meget dårlig, så mine forældre tog det svære valg at få hende aflivet. Men 16 år er bestemt også en flot alder. Men jeg kan få en klump i halsen og tårer i øjnene hver gang jeg tænker på hende. Hun var en god hund. Vil helt bestemt savne hende <3





Tak til alle jer der har været med til at gøre året til noget helt særligt, familie, venner, kollegaer og ikke mindst alle læserne. Håber I alle får en glædelig jul og et godt nytår :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar