onsdag den 25. oktober 2017

5 ting om mit eventyr #2

I denne uge vil jeg forsætte fra sidst og fortælle dig 5 ting om mit eventyr.

5 ting

Eventyret om Sne


1. Eventyret foregår i en verden som minder om vores. Forskellen er at i den verden jeg skriver i kender de kun til sommer.

2. Som i mange andre eventyr har mit også et mægtigt kongeslot.

3. Prinsen i eventyret hedder Vikdan. Det er en sammensætning af ordene viking og Danmark.

4. Prinsen har en væbner, som jeg i starten kaldte Nas, men da jeg har en fe der hedder Nat kom de to navne til at minde for meget om hinanden. Jeg spurgte derfor følgerne på facebook om forslag på et nyt navn. Det endte med San, som er det omvendte af Nas 😉

5. De to feer i eventyret er som to alen af et stykke. Forstået på den måde at de er ret ens, og dog alligevel så forskellige. Derfor har de fået navnene Dag og Nat.



Find de andre indlæg om 5 ting her:






Ingen kommentarer:

Send en kommentar