tirsdag den 17. september 2019

Fantasy festival 2019

Det er to år siden jeg sidst var med på fantasy festival i Esbjerg, så i år skulle det være.

Noget af det jeg synes er fedt ved at komme sådan et sted, er, at man kan nørde løs, uden nogen synes man er totalt mærkelig. Desuden giver det et ordentlig energiboost til mit forfatter jeg. Det at bevæge sig rundt mellem alle de udklædte, bogfolk, grafikkere, kunstnere, rollespillere osv og sige hej til højre og venstre, mens man forsøger at huske, hvor man kender folk fra er så fedt 😁 Der bliver også hilst på mange nye ansigter og der hele giver tilsammen et kæmpe netværk, som er så vigtigt, når mange af os sidder alene til dagligt og arbejder med hver vores projekter.

I år fulgtes jeg med min veninde, Winnie Leth Busk, rundt på festivallen og til forskellige foredrag. Det blev til en del billeder, som jeg vil vise herunder og jeg skal nok forklare undervejs 😉



 Knogle halskæde og håropsætning klaret, før jeg tog af sted til festivallen.


 Fremme i god tid ved biblioteket.


 Der var godt nok mange i kø, før båndene blev fjernet ind til alle boderne. Man kan vist godt skimte både forfattere og bloggere mellem de ventende 😉


 Krone på en fin grøn pude, der minder mig om en ært. Det var bare en ud af mange smukke genstande i kunstnerhjørnet ❤


 Kæmpe Lego Elves landskab. Så fint ❤


 Læsetræ/siddetræ/hule/ fantastisk.



 Star wars var også repræsenteret. Gutten jeg står sammen med her, har jeg kendt fra min skoletid i Holstebro og derefter har vi været venner igennem mange år. Sjovt at støde på hinanden efter ikke at have set hinanden i 10 år, dog var det lidt underligt at snakke til en maske 😂
Her er de kort jeg fik med. Den midterste er ham jeg talte med, og I kan se, hvordan han ser ud uden masken på nederste billede. Han hedder for resten Paw 😁 Det øverste kort er af hans kone, Yvonne, som jeg endelig fik mødt 😀


 Smukt stemnings billede af kjole og bøger, bøger, bøger.


 Foredrag med Kristoffer J. Andersen om hans nye bog, Summoner. De daltagende fik endda de fine kort som er på forsiden af bogen. Mange tak 😁↓



 Stemnings billede.

 Til middag købte jeg pølse og brød serveret i et drageskæl med tilhørende drageblod og elverørevoks. Det blev lidt svært at læse ud fra billedet, synes bare det lød lidt sjovt og mine børn rynkede på næsen, da jeg kom hjem og fortalte dem om den menu.



 Min veninde, Winnie, som jeg fulgtes med rundt på festivallen. Vi kender hinanden fra Fyldepennen.dk, hvor vi engang begyndte at skrive sammen om nogle billeder (om Skotland, tror jeg faktisk). Siden er det blevet til mange samtaler om stort, småt og skriverier 😁❤


 Nu kan jeg selvfølgelig ikke huske navnet på det band der spillede, men det lød rigtig godt og satte en helt speciel stemning.




 Stemningen rundt på biblioteket i form af gamle bøger, glaskolber og smukke kjoler.



 Var til reception hos forlaget Calibat, hvor Tenna Vagner og Hanne Rump havde forpremiere på deres bøger, Sandrytteren og Sif og ulvefolket. Se lige hvor glade og stolte de ser ud, det var så fedt at få en snak med jer og et glas bobler 😍


 Winnie og jeg inden vi skulle høre om filmsnak.


 Filmsnak som kun omhandlede Game of thrones … Har hverken læst bøgerne eller set serien, så det blev lidt langtrukken, men jeg kunne jo bare have læst ordentligt efter i programmet.


 Lidt af stemningen og udsmykningen indenfor.




 Stemningen udenfor mellem alle de opslåede telte.


 Trappen med alle de fine kjoler. Den øverste synes jeg mit arbejde skal gøre til officielt arbejdstøj, når vi binder buketter 😁😆
 Ved indgangen. En skam man ikke kan se alle nøglerne der hænger ned fra loftet.



 Min høst af visitkort, bogmærker, spillekort, plakat osv.


 Bogkøb: det var ikke overvældende, men var virkelig fristet af disse to af Tenna Vagner, så de kom med mig hjem og endda med en fin hilsen i begge bøger ❤❤


 Gave jeg fik af Winnie. Måske skal jeg tage den på til næste år?


 Købte disse to bogmærker hos Breth design. Har længe luret på mit eget stjernetegn krebsen og så købte jeg et med vædderen til min datter.


Der er alt for mange jeg slet ikke fik taget billeder af eller sammen med. Tanja Lønberg Rasmussen/Aura Isolde var en af dem. Jeg har betalæst på hendes nye historie som udkommer hos Ulven og Uglen til næste år, men bogmærket var kommet, det skulle jeg da have sammen med hendes nye autograf ❤


Alt i alt var det en fantastisk festval. Tak til alle jer der hilste på og som jeg fik en snak med. Og undskyld, hvis jeg ind imellem havde lidt svært ved at genkende jer irl, når man nu kun har set hinanden på fb eller insta.

Tak for denne gang. Håber vi ses derude på et andet tidspunkt ❤❤❤❤

Ingen kommentarer:

Send en kommentar